اعضا محترم انجمن می توانند برای پرداخت حق عضویت سال 1399 از اینجا به صورت اینترنتی اقدام کنند


در دانشگاه کاشان: کارگاه آموزشی فرش، تبلیغات و نیازهای معاصر برگزار شد

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۲/۸/۱۱ | 
 

در دانشگاه کاشان: کارگاه آموزشی فرش، تبلیغات و نیازهای معاصر برگزار شد


چهارشنبه هشتم آبان ماه 1392کارگاه آموزشی "فرش، تبلیغات و نیازهای معاصر" با حضور صاحب امتیاز و مدیرمسوول نشریه "طره" در دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان برگزار شد.‏
حمید کارگر در این کارگاه آموزشی با اشاره به تاریخ تبلیغات در ایران و جهان و سابقه تاریخی تبلیغ فرش ایرانی، به تبیین عملی کارکرد نظریه های حوزه روان شناسی و ارتباطات برای فرایند تبلیغات پرداخت.‏مشاور رسانه ای و تبلیغاتی شرکت سهامی فرش ایران، پشتوانه تاریخی، فرهنگی و هنری فرش دستباف ایران، برند آشنا و خوش آوازه فرش ایرانی در بازارهای جهانی، سازگاری فرش و فرایند تولید آن با سلامت انسان و محیط زیست، وجود شبکه مناسب توزیع در بسیاری از بازارهای سنتی و نیز وجود نیروی کار ماهر و توانمند در این حوزه را از شاخص های قابل تأکید در تبلیغ فرش ایران دانست.


در دانشگاه کاشان: کارگاه آموزشی فرش، تبلیغات و نیازهای معاصر برگزار شد



به گفته وی تنوع موجود در فرش دستباف ایران در طرح و نقش، اندازه، جنس و رنگ آمیزی در کنار شاخصه هایی همچون وجود مراکز آموزشی و پژوهشی در این زمینه و نیز عدم استفاده از کار کودکان در فرایند تولید فرش ایرانی هم از دیگر مزایای این هنر- صنعت در فرایند تبلیغات است.

در دانشگاه کاشان: کارگاه آموزشی فرش، تبلیغات و نیازهای معاصر برگزار شد



کارگر دلخوش کردن به اینکه دنیا فرش ایرانی را می شناسد و بی توجهی به اهمیت تبلیغ را ناروا و آسیبی جدی برشمرد و افزود: باید فرش را در همه گونه های تبلیغات "اطلاع رسان"، "متقاعدکننده" و نیز "یادآوری کننده" به مخاطبان قدیمی و تازه شناساند.‏
صاحب امتیاز و مدیرمسوول دوماهنامه طره با برشمردن خلاء های کنونی اطلاع رسانی و تبلیغات برای فرش ایرانی، چند وجهی بودن این هنر- صنعت را که پایی در اقتصاد، اشتغالزایی و ارزآوری دارد و پایی در فرهنگ و هنر را یک ویژگی خاص و قابل تحسین دانست.

در دانشگاه کاشان: کارگاه آموزشی فرش، تبلیغات و نیازهای معاصر برگزار شد



کارگر در بخش پایانی این کارگاه آموزشی، با برشمردن نقشی که فرش می تواند در فضای دیپلماسی عمومی به دوش بگیرد، هنرمندان عرصه فرش را دیپلمات های هنری و فرهنگی ایران دانست.
منبع: جهان اقتصاد

 

 


کلیدواژه ها: تبليغات فرش | فرش و نيازهای معاصر | حميد کارگر | دانشکده هنر و معماری دانشگاه کاشان |

دفعات مشاهده: 6092 بار   |   دفعات چاپ: 798 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 58 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به انجمن علمی فرش ایران می باشد.

بازنشر اطلاعات: استفاده از مطالب ارایه شده در این پایگاه با ذکر منبع آزاد می باشد

© 2015 All Rights Reserved | Iran Carpet Scientific Association

Designed & Developed by : Yektaweb