
| تاریخ ارسال: 1404/7/14 |
کتاب «تار و پود تبلیغات» نوشتۀ دکتر حمید کارگر؛ عضو انجمن علمی فرش ایران منتشر شد.
این کتاب دارای دو بخش است که بخش اول با عنوان «ت مثل تبلیغ» به مفاهیم عمومی تبلیغات اختصاص دارد و بخش دوم با عنوان «ف مثل فرش» با برگزیدن فرش دستباف ایران بهعنوان کالایی بومی به مصداقیابی آموزههای تبلیغاتی اختصاص یافته است.
کارگر در توصیف این کتاب گفته است: «برای دستیابی به مخاطبان فزونتر، باید تبلیغ و بیشتر تبلیغ کرد. این گزارۀ ساده در مقام اجرا آسان نیست و پیچیدگیهای خاصی دارد که بدون شناخت ظرایف و دقایقش، دستیابی به مراد سهل و ساده نخواهد بود»
به گفته وی، این کتاب میکوشد تا این گزارۀ در ظاهر روشن و پذیرفتنی را از جنبههای مختلف بکاود و ضمن بررسی پدیده و فرایند تبلیغ با تحدید در نوع تجاری آن، بر دانش علاقهمندان این حوزه بیفزاید»
حمید کارگر درباره وجه تمایز این کتاب با دیگر کتابهای حوزه تبلیغات میافزاید: «بیشتر کتابهای این حوزه وامدار ترجمه هستند و اغلب بهعلت تبرج و نمود فرنگیها در بحث تبلیغات، به آن سو مینگرند و روح ایرانی در آنها جاری نیست اما در این کتاب افزون بر مروری بر الفبا و بایستههای تبلیغات، در نمونهجویی و مصداقیابی، فرش ایرانی بهعنوان مقالی بومی و ملی برای تفهیم و تشریح تجربههای تبلیغاتی برگزیده شدهاست».
در بخش نخست این کتاب مباحثی همچون پیشینه تبلیغات، انواع تبلیغات، ابزارها و بازیگران تبلیغات و نظریههای کاربردی مرتبط با این مقوله واکاوی شده و در بخش دوم که متأثر از حضور و کنشگریهای مدیریتی چندین ساله نگارنده در فضای فرش کشور است، فرش دستباف بهعنوان نمونهای تجربی و البته قابل تعمیم و گسترش به دیگر صنایع دستی و با اندک دگرگونیهایی دیگر اقلام و کالاها مورد مداقه قرار گرفته است.
این کتاب در ۲۳۸ صفحه و در قطع وزیری از سوی «شرکت چاپ و نشر بازرگانی» منتشر شده است.
گفتنی است حمید کارگر افزون بر کارشناسی فرش، دکترای ارتباطات دارد و تاکنون عضو گروه مؤلفان کتابهای «آموزش دانشگاهی فرش؛ چالشها و چشماندازها» و «از خاک تا خدا» بوده و کتاب «نگاه کاربردی به دانش رسانه و ارتباطات» از او را انتشارات روزنه منتشر کرده است.
علاقهمندان به خرید کتاب میتوانند از طریق لینک زیر اقدام کنند:
https://cppc.ir/product/advertising/
این کتاب دارای دو بخش است که بخش اول با عنوان «ت مثل تبلیغ» به مفاهیم عمومی تبلیغات اختصاص دارد و بخش دوم با عنوان «ف مثل فرش» با برگزیدن فرش دستباف ایران بهعنوان کالایی بومی به مصداقیابی آموزههای تبلیغاتی اختصاص یافته است.
کارگر در توصیف این کتاب گفته است: «برای دستیابی به مخاطبان فزونتر، باید تبلیغ و بیشتر تبلیغ کرد. این گزارۀ ساده در مقام اجرا آسان نیست و پیچیدگیهای خاصی دارد که بدون شناخت ظرایف و دقایقش، دستیابی به مراد سهل و ساده نخواهد بود»
به گفته وی، این کتاب میکوشد تا این گزارۀ در ظاهر روشن و پذیرفتنی را از جنبههای مختلف بکاود و ضمن بررسی پدیده و فرایند تبلیغ با تحدید در نوع تجاری آن، بر دانش علاقهمندان این حوزه بیفزاید»
حمید کارگر درباره وجه تمایز این کتاب با دیگر کتابهای حوزه تبلیغات میافزاید: «بیشتر کتابهای این حوزه وامدار ترجمه هستند و اغلب بهعلت تبرج و نمود فرنگیها در بحث تبلیغات، به آن سو مینگرند و روح ایرانی در آنها جاری نیست اما در این کتاب افزون بر مروری بر الفبا و بایستههای تبلیغات، در نمونهجویی و مصداقیابی، فرش ایرانی بهعنوان مقالی بومی و ملی برای تفهیم و تشریح تجربههای تبلیغاتی برگزیده شدهاست».
در بخش نخست این کتاب مباحثی همچون پیشینه تبلیغات، انواع تبلیغات، ابزارها و بازیگران تبلیغات و نظریههای کاربردی مرتبط با این مقوله واکاوی شده و در بخش دوم که متأثر از حضور و کنشگریهای مدیریتی چندین ساله نگارنده در فضای فرش کشور است، فرش دستباف بهعنوان نمونهای تجربی و البته قابل تعمیم و گسترش به دیگر صنایع دستی و با اندک دگرگونیهایی دیگر اقلام و کالاها مورد مداقه قرار گرفته است.
این کتاب در ۲۳۸ صفحه و در قطع وزیری از سوی «شرکت چاپ و نشر بازرگانی» منتشر شده است.
گفتنی است حمید کارگر افزون بر کارشناسی فرش، دکترای ارتباطات دارد و تاکنون عضو گروه مؤلفان کتابهای «آموزش دانشگاهی فرش؛ چالشها و چشماندازها» و «از خاک تا خدا» بوده و کتاب «نگاه کاربردی به دانش رسانه و ارتباطات» از او را انتشارات روزنه منتشر کرده است.
علاقهمندان به خرید کتاب میتوانند از طریق لینک زیر اقدام کنند:
https://cppc.ir/product/advertising/
کلیدواژه ها: انجمن علمی فرش | تبلیغات | حمید کارگر |
دفعات مشاهده: 38 بار |
دفعات چاپ: 6 بار |
دفعات ارسال به دیگران: 0 بار |
0 نظر
عضویت در انجمن
روزشمار
نمادهای اعتماد
|
درباره انجمن
در نخستین همایش ملی فرش در آموزش عالی که در مهرماه سال ۱۳۷۹ با شرکت تمام دانشگاهها، مؤسسات آموزشعالی ذیربط، وزارتخانهها و همچنین جمعی از محققان، مؤلفان و هنرمندان فرش کشور در دانشگاه کاشان برگزار شد، ضرورت وجود یک نهاد علمی بهطور جدی احساس شد. پس از پیگیری و مکاتبات بسیار، در جلسه ۱۳۸۱/۰۳/۲۲ تأسیس انجمن علمی فرش ایران در کمیسیون انجمنهای علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به تصویب رسید.انجمن فعالیت رسمی خود را در تاریخ ۱۳۸۱/۱۱/۰۸ با دریافت مجوز از اداره تبت شرکتها آغاز نمود.
مطالب پربازدید
![]() | لکه بری در فرش (61034 بازدید) |
![]() | توجه به فرش در دکوراسیون داخلی (35297 بازدید) |
![]() | شرایط عضویت در انجمن علمی فرش ایران (30153 بازدید) |
![]() | انواع گره ها در فرش ایرانی (28227 بازدید) |
![]() | اطلاعاتی در مورد گلیم و انواع آن (28031 بازدید) |
![]() | اعضای پیوسته (26279 بازدید) |
![]() | نام و نام خانوادگی اعضای دانشجویی (22156 بازدید) |
![]() | شیوه های بافت در فرش ایرانی (22107 بازدید) |
![]() | نشانی و تلفن انجمن علمی فرش ایران (21288 بازدید) |
![]() | بخش ها (20088 بازدید) |
نظرات شما
اشتراک در خبرنامه
لطفاً نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه در کادر زیر وارد کنید.
آمار
کاربران حاضر در پایگاه: 0
مهمانان حاضر در پایگاه: 31
کل کاربران ثبت شده: 542
بازدیدهای روز جاری: 87