رئیس انجمن علمی فرش ایران در «سومین همایش ملی مدیریت دانش و کسب و کار الکترونیکی» با موضوع تبلیغات و بازاریابی برای آثار هنری به سخنرانی پرداخت.
به گزارش انجمن علمی فرش ایران، دکتر حمید کارگر در آیین افتتاحیه این همایش دو روزه که صبح روز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار شد در سه بخش از «آشنایی با مقوله تبلیغات و بازاریابی»، «واکاوی آمیخته بازاریابی در حوزه هنر» و «بررسی فنون، روشها و ترفندهای بازاریابی آثار هنری» سخن گفت.
رئیس انجمن علمی فرش ایران در بخش نخست سخنان خود گفت: هر کسب و کار فرهنگی و هنری هم نیازمند «پایداری اقتصادی» و «تولید ثروت» است و حتی اگر سودآوری و انتفاع مادی هم مطرح نباشد و «اعتلای سلیقه عمومی» یا «ارتقای فرهنگ» یا دیگر هنجارهای فرهنگی و هنری در سطح کلان مدنظر باشد، باز هم برای انگیزههای غیرانتفاعی به «دیده شدن» و «ترویج» نیاز وجود دارد.
حمید کارگر با اذعان به این نکته که هنرمندان هر قدر در کنش هنری خود صاحب دانش و مهارت باشند، ممکن است از «هنر فروش» بیبهره باشند گفت: آشنا شدن با دانش و هنر بازاریابی و تبلیغات برای هنرمندان ضروری است و اثر هنری نیازمند مشتری است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با برشمردن انواع تبلیغات و عناصر و بازیگران فرایند تبلیغات و بازاریابی، به مفاهیم موسوم به «آمیخته بازاریابی» پرداخت و ویژگی اثر هنری را بر پایه عناصری چون خود اثر و ویژگیهای آن، قیمت، محل توزیع و چگونگی ترفیع و پیشبرد فروش آن مورد بررسی قرار داد.
کارگر همچنین با ذکر نمونههای متعددی از تجربه تبلیغات و بازاریابی در حوزه دستبافتههای ایرانی، از لزوم استفاده از ترفندهایی همچون «روایتگری»، «جلب توجه»، «ارتباطگیری»، «پشتیبانیابی»، «برندینگ» و... سخن گفت.
رئیس انجمن علمی فرش ایران در بخش پایانی سخنان خود به مقوله بازاریابی دیجیتال پرداخت و بر لزوم استفاده بهینه از وبگاهها، شبکههای اجتماعی، بازاریابی مبتنی بر موتورهای جستوجو، اینفلوئنسر مارکتینگ و... تأکید کرد.
گفتنی است این رویداد علمی به میزبانی موسسه آموزش عالی فردوس و با مشارکت پارک علم و فناوری خراسان رضوی، انجمن علمی مدیریت دانش، انجمن علمی مدیریت تعالی کسب و کار ایران و انجمن علمی فرش ایران در روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ بهصورت مجازی (برخط) برگزار شد.
نشانی مطلب در وبگاه انجمن علمی فرش ایران: http://icsa.ir/find-1.61.794.fa.html برگشت به اصل مطلب