
| تاریخ ارسال: 1400/2/31 |
- رئیس انجمن علمی فرش ایران در «سومین همایش ملی مدیریت دانش و کسب و کار الکترونیکی» با موضوع تبلیغات و بازاریابی برای آثار هنری به سخنرانی پرداخت.
- به گزارش انجمن علمی فرش ایران، دکتر حمید کارگر در آیین افتتاحیه این همایش دو روزه که صبح روز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار شد در سه بخش از «آشنایی با مقوله تبلیغات و بازاریابی»، «واکاوی آمیخته بازاریابی در حوزه هنر» و «بررسی فنون، روشها و ترفندهای بازاریابی آثار هنری» سخن گفت.
- رئیس انجمن علمی فرش ایران در بخش نخست سخنان خود گفت: هر کسب و کار فرهنگی و هنری هم نیازمند «پایداری اقتصادی» و «تولید ثروت» است و حتی اگر سودآوری و انتفاع مادی هم مطرح نباشد و «اعتلای سلیقه عمومی» یا «ارتقای فرهنگ» یا دیگر هنجارهای فرهنگی و هنری در سطح کلان مدنظر باشد، باز هم برای انگیزههای غیرانتفاعی به «دیده شدن» و «ترویج» نیاز وجود دارد.
- حمید کارگر با اذعان به این نکته که هنرمندان هر قدر در کنش هنری خود صاحب دانش و مهارت باشند، ممکن است از «هنر فروش» بیبهره باشند گفت: آشنا شدن با دانش و هنر بازاریابی و تبلیغات برای هنرمندان ضروری است و اثر هنری نیازمند مشتری است.
- وی در بخش دیگری از سخنان خود با برشمردن انواع تبلیغات و عناصر و بازیگران فرایند تبلیغات و بازاریابی، به مفاهیم موسوم به «آمیخته بازاریابی» پرداخت و ویژگی اثر هنری را بر پایه عناصری چون خود اثر و ویژگیهای آن، قیمت، محل توزیع و چگونگی ترفیع و پیشبرد فروش آن مورد بررسی قرار داد.
- کارگر همچنین با ذکر نمونههای متعددی از تجربه تبلیغات و بازاریابی در حوزه دستبافتههای ایرانی، از لزوم استفاده از ترفندهایی همچون «روایتگری»، «جلب توجه»، «ارتباطگیری»، «پشتیبانیابی»، «برندینگ» و... سخن گفت.
- رئیس انجمن علمی فرش ایران در بخش پایانی سخنان خود به مقوله بازاریابی دیجیتال پرداخت و بر لزوم استفاده بهینه از وبگاهها، شبکههای اجتماعی، بازاریابی مبتنی بر موتورهای جستوجو، اینفلوئنسر مارکتینگ و... تأکید کرد.
- گفتنی است این رویداد علمی به میزبانی موسسه آموزش عالی فردوس و با مشارکت پارک علم و فناوری خراسان رضوی، انجمن علمی مدیریت دانش، انجمن علمی مدیریت تعالی کسب و کار ایران و انجمن علمی فرش ایران در روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ بهصورت مجازی (برخط) برگزار شد.
کلیدواژه ها: مدیریت دانش | بازاریابی | هنر | تبلیغات | حمید کارگر |
دفعات مشاهده: 698 بار |
دفعات چاپ: 223 بار |
دفعات ارسال به دیگران: 0 بار |
0 نظر
عضویت در انجمن
روزشمار
نمادهای اعتماد
|
درباره انجمن
در نخستین همایش ملی فرش در آموزش عالی که در مهرماه سال ۱۳۷۹ با شرکت تمام دانشگاهها، مؤسسات آموزشعالی ذیربط، وزارتخانهها و همچنین جمعی از محققان، مؤلفان و هنرمندان فرش کشور در دانشگاه کاشان برگزار شد، ضرورت وجود یک نهاد علمی بهطور جدی احساس شد. پس از پیگیری و مکاتبات بسیار، در جلسه ۱۳۸۱/۰۳/۲۲ تأسیس انجمن علمی فرش ایران در کمیسیون انجمنهای علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به تصویب رسید.انجمن فعالیت رسمی خود را در تاریخ ۱۳۸۱/۱۱/۰۸ با دریافت مجوز از اداره تبت شرکتها آغاز نمود.
مطالب پربازدید
![]() | لکه بری در فرش (60658 بازدید) |
![]() | توجه به فرش در دکوراسیون داخلی (34752 بازدید) |
![]() | شرایط عضویت در انجمن علمی فرش ایران (29073 بازدید) |
![]() | انواع گره ها در فرش ایرانی (27398 بازدید) |
![]() | اطلاعاتی در مورد گلیم و انواع آن (27337 بازدید) |
![]() | اعضای پیوسته (24505 بازدید) |
![]() | نام و نام خانوادگی اعضای دانشجویی (21495 بازدید) |
![]() | شیوه های بافت در فرش ایرانی (20992 بازدید) |
![]() | نشانی و تلفن انجمن علمی فرش ایران (20563 بازدید) |
![]() | بخش ها (19476 بازدید) |
نظرات شما
اشتراک در خبرنامه
لطفاً نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه در کادر زیر وارد کنید.
آمار
کاربران حاضر در پایگاه: 0
مهمانان حاضر در پایگاه: 17
کل کاربران ثبت شده: 516
بازدیدهای روز جاری: 255