| تاریخ ارسال: 1398/6/7 |
در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف ایران کارگاه آموزشی «تبلیغات و بازاریابی برای فرش دستباف ایران» برگزار شد
کارگاه آموزشی «تبلیغات و بازاریابی برای فرش دستباف ایران» چهارشنبه ششم شهریورماه 98 در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف ایران برگزار شد.
در این کارگاه آموزشی که از سوی انجمن علمی فرش ایران سامان یافت، دکتر حمید کارگر (رئیس انجمن علمی فرش ایران) به ارائه مباحث مرتبط با تبلیغات و بازاریابی فرش دستباف ایران پرداخت.
بر پایه این گزارش، کارگر با اشاره به آموزه های آمیخته بازاریابی، آنچه باید در وجوه چهارگانه این مقوله (محصول، قیمت، کانالهای توزیع و پیشبرد فروش) مدنظر مبلغان فرش دستباف قرار بگیرد را برشمرد و در ادامه ضمن مروری بر پیشینه تبلیغ فرش ایرانی، ویژگی های قابل تأکید فرش دستباف ایران در فرایند تبلیغات و بازاریابی را فهرست کرد.
وجود پشتوانههای فرهنگی، هنری، تاریخی و ملی برای فرش دستباف در ایران، وجود نگاه مثبت در بازارهای جهانی نسبت به دستبافته های ایرانی، تنوع تولیدات از نظر طرح و نقش، رنگ، اندازه، قیمت و جنس الیاف، گستردگی و پراکندگی تولید فرش دستباف، سازگار بودن مواداولیه مصرفی در فرش دستباف با محیطزیست و سلامت انسان، وجود نیروی کار ماهر در هنر- صنعت فرش دستباف در ایران، وجود شبکه توزیع و فروش در بسیاری از کشورها و قابلیت نوآوری گسترده در طرح و رنگ از جمله ویژگی های مورد تأکید وی در این مبحث بود.
رئیس انجمن علمی فرش ایران در بخش دیگری از سخنانش با مرور برخی تجربه های ناکام تبلیغاتی در دوره های پیشین، به پنج تصمیم مهم در فرایند تبلیغات پرداخت و هدف گذاری، بودجه بندی، انتخاب رسانه، تدوین پیام و ارزیابی تبلیغات انجام شده را دارای اهمیت دانست.
وی همچنین با بهره گیری از روان شناسی و نظریه های مرتبط با مقوله یادگیری، چهار شیوه «شرطی سازی»، «نفی و اثبات»، «طرح ناگهانی» و «استدلالی» را در امر تبلیغات مورد بررسی قرار داد و چگونگی بهره گیری از این شیوه ها در تبلیغ فرش ایرانی را تشریح کرد.
حمید کارگر همچنین با برشمردن انواع رسانه ها و ابزارهای تبلیغاتی و معایب و محاسن هر یک از آنها در تبلیغ فرش ایرانی، گام های مقدماتی برای ایجاد کمپین تبلیغاتی فرش ایران در دو حوزه B2B و B2C را مورد واکاوی قرار داد.
شایان ذکر است با تصمیم عجیب و ناموجه رییس مرکز ملی فرش ایران سالن هماهنگ شده برای این مراسم با وجود هماهنگی قبلی بر روی شرکت کنندگان بسته ماند و در نتیجه در آخرین دقایق با هماهنگی انجمن علمی فرش ایران با سازمان توسعه تجارت، این کارگاه آموزشی به یکی از سالنهای این سازمان منتقل شد.
انجمن علمی فرش ایران با ناپسند دانستن این رویکرد غیرتعاملی از سوی متولی فرش ایران، از مهمانان این کارگاه آموزشی بابت تأخیر و جابه جایی محل برگزاری پوزش می طلبد.
در این کارگاه آموزشی که از سوی انجمن علمی فرش ایران سامان یافت، دکتر حمید کارگر (رئیس انجمن علمی فرش ایران) به ارائه مباحث مرتبط با تبلیغات و بازاریابی فرش دستباف ایران پرداخت.
بر پایه این گزارش، کارگر با اشاره به آموزه های آمیخته بازاریابی، آنچه باید در وجوه چهارگانه این مقوله (محصول، قیمت، کانالهای توزیع و پیشبرد فروش) مدنظر مبلغان فرش دستباف قرار بگیرد را برشمرد و در ادامه ضمن مروری بر پیشینه تبلیغ فرش ایرانی، ویژگی های قابل تأکید فرش دستباف ایران در فرایند تبلیغات و بازاریابی را فهرست کرد.
وجود پشتوانههای فرهنگی، هنری، تاریخی و ملی برای فرش دستباف در ایران، وجود نگاه مثبت در بازارهای جهانی نسبت به دستبافته های ایرانی، تنوع تولیدات از نظر طرح و نقش، رنگ، اندازه، قیمت و جنس الیاف، گستردگی و پراکندگی تولید فرش دستباف، سازگار بودن مواداولیه مصرفی در فرش دستباف با محیطزیست و سلامت انسان، وجود نیروی کار ماهر در هنر- صنعت فرش دستباف در ایران، وجود شبکه توزیع و فروش در بسیاری از کشورها و قابلیت نوآوری گسترده در طرح و رنگ از جمله ویژگی های مورد تأکید وی در این مبحث بود.
رئیس انجمن علمی فرش ایران در بخش دیگری از سخنانش با مرور برخی تجربه های ناکام تبلیغاتی در دوره های پیشین، به پنج تصمیم مهم در فرایند تبلیغات پرداخت و هدف گذاری، بودجه بندی، انتخاب رسانه، تدوین پیام و ارزیابی تبلیغات انجام شده را دارای اهمیت دانست.
وی همچنین با بهره گیری از روان شناسی و نظریه های مرتبط با مقوله یادگیری، چهار شیوه «شرطی سازی»، «نفی و اثبات»، «طرح ناگهانی» و «استدلالی» را در امر تبلیغات مورد بررسی قرار داد و چگونگی بهره گیری از این شیوه ها در تبلیغ فرش ایرانی را تشریح کرد.
حمید کارگر همچنین با برشمردن انواع رسانه ها و ابزارهای تبلیغاتی و معایب و محاسن هر یک از آنها در تبلیغ فرش ایرانی، گام های مقدماتی برای ایجاد کمپین تبلیغاتی فرش ایران در دو حوزه B2B و B2C را مورد واکاوی قرار داد.
شایان ذکر است با تصمیم عجیب و ناموجه رییس مرکز ملی فرش ایران سالن هماهنگ شده برای این مراسم با وجود هماهنگی قبلی بر روی شرکت کنندگان بسته ماند و در نتیجه در آخرین دقایق با هماهنگی انجمن علمی فرش ایران با سازمان توسعه تجارت، این کارگاه آموزشی به یکی از سالنهای این سازمان منتقل شد.
انجمن علمی فرش ایران با ناپسند دانستن این رویکرد غیرتعاملی از سوی متولی فرش ایران، از مهمانان این کارگاه آموزشی بابت تأخیر و جابه جایی محل برگزاری پوزش می طلبد.
کلیدواژه ها: بازاریابی فرش | نمایشگاه فرش | حمید کارگر | تبلیغات فرش | بازاریابی فرش | نمایشگاه فرش | حمید کارگر | تبلیغات فرش |
دفعات مشاهده: 1469 بار |
دفعات چاپ: 382 بار |
دفعات ارسال به دیگران: 0 بار |
0 نظر
عضویت در انجمن
روزشمار
نمادهای اعتماد
درباره انجمن
در نخستین همایش ملی فرش در آموزش عالی که در مهرماه سال ۱۳۷۹ با شرکت تمام دانشگاهها، مؤسسات آموزشعالی ذیربط، وزارتخانهها و همچنین جمعی از محققان، مؤلفان و هنرمندان فرش کشور در دانشگاه کاشان برگزار شد، ضرورت وجود یک نهاد علمی بهطور جدی احساس شد. پس از پیگیری و مکاتبات بسیار، در جلسه ۱۳۸۱/۰۳/۲۲ تأسیس انجمن علمی فرش ایران در کمیسیون انجمنهای علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به تصویب رسید.انجمن فعالیت رسمی خود را در تاریخ ۱۳۸۱/۱۱/۰۸ با دریافت مجوز از اداره تبت شرکتها آغاز نمود.
مطالب پربازدید
لکه بری در فرش (60542 بازدید) | |
توجه به فرش در دکوراسیون داخلی (34611 بازدید) | |
شرایط عضویت در انجمن علمی فرش ایران (28756 بازدید) | |
اطلاعاتی در مورد گلیم و انواع آن (27116 بازدید) | |
انواع گره ها در فرش ایرانی (27106 بازدید) | |
اعضای پیوسته (24071 بازدید) | |
نام و نام خانوادگی اعضای دانشجویی (21336 بازدید) | |
شیوه های بافت در فرش ایرانی (20454 بازدید) | |
نشانی و تلفن انجمن علمی فرش ایران (20354 بازدید) | |
بخش ها (19365 بازدید) |
نظرات شما
اشتراک در خبرنامه
لطفاً نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه در کادر زیر وارد کنید.
آمار
کاربران حاضر در پایگاه: 1
مهمانان حاضر در پایگاه: 28
کل کاربران ثبت شده: 508
بازدیدهای روز جاری: 617