| تاریخ ارسال: 1398/10/10 | 

نشست تخصصی تبلیغات فرش دستباف برگزار شد

در ادامه سلسله نشست های هفتگی انجمن علمی فرش ایران، نشست تخصصی «تبلیغات و بازاریابی برای فرش دستباف ایران» به میزبانی موزه فرش ایران برگزار شد.
به گزارش انجمن علمی فرش ایران، این نشست با همکاری انجمن علمی فرش ایران و موزه فرش ایران، با سخنرانی دکتر حمید کارگر، روز دوشنبه ۹ دی ماه ۹۸ از ساعت ۱۴ تا ۱۶ برگزار شد.
رییس انجمن علمی فرش ایران در ابتدای این نشست با اشاره به کارکردهای متنوع فرش ایرانی از جمله جنبه های مختلف فرهنگی، تاریخی، هنری، اشتغالزایی و ارزآوری، دوام و ماندگاری در بازارهای کنونی و نیز توسعه و گسترش حضور در بازارهای جدید را مهم دانست و «تبلیغات» را به عنوان یکی از ابزارهای مهم این مسیر معرفی کرد.
حمید کارگر در ادامه به تشریح آمیخته بازاریابی (۴P) در حوزه فرش دستباف پرداخت و ضمن بررسی هر یک از عناصر چهارگانه «محصول»، «قیمت»، «کانال های توزیع» و «پیشبرد فروش»، ویژگی های قابل تأکید فرش دستباف ایران در فرایند تبلیغات و بازاریابی را برشمرد.
وی همچنین با اشاره به پنج تصمیم مهم در فرایند تبلیغات، فرایند تعیین «هدف» در تبلیغات، سنجش میزان «بودجه» مورد نیاز، انتخاب «رسانه» موثر و نیز لزوم «ارزیابی» تبلیغات را مورد تأکید قرار داد.
وی با معرفی انواع رسانه های یاریگر تبلیغات، معایب و محاسن هر یک را برشمرد و چهار شیوه ای را که روان شناسان برای یادگیری معرفی کرده اند در فرایند تبلیغات نظیرسازی کرد و روش های «نفی و اثبات»، «طرح ناگهانی»، «شرطی سازی» و «استدلالی» را برای تبلیغ فرش دستباف کاربردی دانست.
رئیس انجمن علمی فرش ایران در بخش دیگری از سخنانش با مرور برخی تجربه های ناکام تبلیغاتی در دوره های پیشین، به تشریح بایسته های مقدماتی شکل دهی کمپین تبلیغاتی برای فرش دستباف پرداخت و اهمیت رسانه ها و فضاهای جدیدی همچون شبکه های اجتماعی و مقوله تجارت الکترونیک را یادآور شد.
شایان ذکر است این سلسله نشستهای تخصصی با همکاری انجمن علمی فرش ایران و موزه فرش ایران به صورت آزاد و رایگان هر هفته میزبان علاقه مندان است.


















کلیدواژه ها: بازاریابی | تبلیغات | فرش دستباف | حمید کارگر |

دفعات مشاهده: 3287 بار   |   دفعات چاپ: 468 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



عضویت در انجمن


 
روزشمار
0 روز مانده به


 

 نمادهای اعتماد
 درباره انجمن
در نخستین همایش ملی فرش در آموزش عالی که در مهرماه سال ۱۳۷۹ با شرکت تمام دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش‌عالی ذیربط، وزارتخانه‌ها و همچنین جمعی از محققان، مؤلفان و هنرمندان فرش کشور در دانشگاه کاشان برگزار شد، ضرورت وجود یک نهاد علمی به‌طور جدی احساس شد. پس از پیگیری و مکاتبات بسیار، در جلسه ۱۳۸۱/۰۳/۲۲ تأسیس انجمن علمی فرش ایران در کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به تصویب رسید.انجمن فعالیت رسمی خود را در تاریخ ۱۳۸۱/۱۱/۰۸ با دریافت مجوز از اداره تبت شرکت‌ها آغاز نمود.
 
مطالب پربازدید
 
 نظرات شما
 
اشتراک در خبرنامه
 
لطفاً نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه در کادر زیر وارد کنید.
آمار
کاربران حاضر در پایگاه: 0

مهمانان حاضر در پایگاه: 28

کل کاربران ثبت شده: 508

بازدیدهای روز جاری: 607

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به انجمن علمی فرش ایران است.
بازنشر اطلاعات: استفاده از مطالب ارایه شده در این پایگاه با ذکر منبع آزاد است.
© 2015 All Rights Reserved | Iran Carpet Scientific Association
Designed & Developed by : Yektaweb